2023
2022
- 23.11.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET esimene peaesineja – Otto Richard Pukk
- 15.11.2022: Ministeeriumite ühishoones antakse täna hoogu naisettevõtlusele
- 15.11.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET esimene peaesineja – Linnar Viik
- 07.11.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET kolmas peaesineja – Hendrik Roosna
- 28.10.2022: Ettevõtlus- ja innovatsioonikonvertentsi GREEN DIET teine peaesineja – Andres Sutt
- 27.10.2022: Rahvusvaheline haridusvõrgustik õpib õpetama ja õppima mitmekultuurilises keskkonnas
- 11.10.2022: Rahvusvaheline äri- ja haridusvõrgustik õppis Ülemiste Citylt, kuidas tegeleda keskkonnateadlikkusega
- 03.10.2022: Alustas Cleveroni Akadeemia teine lend
- 29.09.2022: Cleveroni Akadeemia vilistlane Sven-Erik Mändmaa pälvis tunnustuse Tallinna ettevõtlusauhindade galal!
- 21.09.2022: Algas haridusinnovatsiooni projekt
- 08.09.2022: Meil on hea meel tervitada uusi Erasmus+ programmi kaudu Valladolidist saabunud üliõpilasi!
- 07.09.2022: Rakenduskõrgkoolid liituvad hea teadustava kokkuleppega
- 29.08.2022: Rektor Mait Rungi Postimehe arvamusloos: Kõrgharidusest nii ja teisiti – miks, kellele, kui palju, kui kaua ja kuidas?
- 27.08.2022: Äripäeva raadio: Töötaja õpinguid tuleks vaadata investeeringuna
- 19.08.2022: Toimus virtuaalkohtumine Kanazawa Ülikooliga
- 10.08.2022: Digital Economy Promotion Agency delegatsioon Taimaalt külastas Ülemiste linnakut
- 29.07.2022: Virtuaalpraktika – edukas lahendus nii ettevõttele kui ka tudengile
- 07.07.2022: Rektor Mait Rungi: Kriisist ja taastumisest sektoriaalselt - rohujuuretasemel ja andmepõhiselt
- 29.06.2022: Valmis ülevaade majandussektorite dünaamikast
- 21.06.2022: Lõpetas Cleveroni Akadeemia esimene lend
- 20.06.2022: EEK aasta õppejõud 2022 on Kristjan Liivamägi
- 20.06.2022: Selgusid Ülo Pärnitsa stipendiumi saajad
- 18.06.2022: Lõpetas Cleveroni Akadeemia esimene lend
- 13.06.2022: EEK Mainor ettevõtlusmooduli juht Janek Popell külastas Vilniuse Rakendusteaduste Ülikooli ERASMUS+ personali õpirände raames
- 10.06.2022: Tasuline kõrgharidus: imerohi või utoopia
- 27.05.2022: Eesti erakõrgkoolid soovivad ebavõrdsuse vähendamiseks riigiabi
- 23.05.2022: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor e-kursus „Strateegiline juhtimine“ tunnistati e-kursuse kvaliteedimärgi vääriliseks
- 18.05.2022: Riigikogu kultuurikomisjonis arutati kõrghariduse rahastamisvalikuid
- 13.05.2022: Eesti Konsultantide Assotsiatsioon ja Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor allkirjastasid koostööleppe
- 09.05.2022: Kõrgkoolide erarahastuse kasutamata võimalused
- 27.04.2022: Cleveroni akadeemia esimene lend toob tööturule isejuhtivate autode spetsialistid
- 18.04.2022: Rahvusvaheline koostööprojekt pakub võimaluse aktiivsetele tudengitele.
- 12.04.2022: Uudis robootikahuvilistele – alanud on uus vastuvõtt Cleveroni Akadeemiasse
- 31.03.2022: Tööpakkumine: Avatud Kõrgkooli koordinator
- 30.03.2022: EEK Mainor osales rahvusvahelisel rakenduskõrgkoolide konverentsil
- 29.03.2022: Joakim Helenius - videosalvestus inglisekeelsest loengust
- 17.03.2022: Robootikatudeng Helena Jäe meenutab: olime pool aastat õppinud, kui saime endale ümberehitamiseks ATV-d
- 16.03.2022: Külalislahkuse sektor vajab häid tegijaid
- 15.03.2022: Technopolis Business Breakfast esitleb: Margo Loor – Mida ootab oma juhilt uue aja talent?
- 14.03.2022: Eesti ja Jaapani tudengid mõtlesid kaasa Ülemiste City tuleviku teemal
- 03.03.2022: Tööpakkumine: Õppekonsultant (Tallinna õppekeskus)
- 28.02.2022: Kogume kooli sünnipäevaks 30 miljonit sammu!
- 15.02.2022: Turunduse tudengid valisid parimaid õpilasfirmasid
- 15.02.2022: Stipendium magistrantidele 2022/2023 õppeaastaks Prantsusmaale
- 09.02.2022: Tööpakkumine: Robootika erialajuht (Cleveroni akadeemia)
- 01.02.2022: EEK Mainor alustab esimeste mikrokraadi programmidega
- 01.02.2022: EEK Mainor õppejõud Kristjan Liivamägi tunnustati tiitliga „Aasta investor 2022“
- 26.01.2022: Tööpakkumine: Õppekonsultant (Tallinna õppekeskus)
- 24.01.2022: 100 vaba praktikakohta: #Road Trip to Ülemiste City Hub
- 21.01.2022: Sul on lennukas äriidee, aga sa ei oska sellega midagi peale hakata?
- 14.01.2022: 2021. aastal toimunud ettevõtlus- ja innovatsioonikonverentsi materjalid
- 11.01.2022: Äripäeva raadio: Rahatarkus tuleb finantsjuhtimist õppides
- 10.01.2022: Ülikoolid ja ettevõtted: läbimõeldud koostööst tõhusama ja kasumlikuma ettevõtluseni
- 06.01.2022: Maineka USA eksperdi soovitus: just nüüd on just õige aeg sukelduda ettevõtlusesse!
2021
- 23.12.2021: Teadmisi saab omandada mitmet moodi
- 22.12.2021: Tööpakkumine: Kommunikatsiooni- ja turundusjuht
- 16.12.2021: Vastuvõtt 2022. õa kevadsemestriks ärijuhtimise eesti- ja venekeelsetele erialadele sisseastujatele kuni 19.01.2022
- 13.12.2021: Äripäeva raadio: Magistrant saab lahendada töökoha igapäevamuresid raskekahurväe abiga
- 30.11.2021: Tööpakkumine: rektoraadi büroo spetsialist
- 25.11.2021: Puuetega naisettevõtjate lood: kui uks sulgub, siis aken avaneb
- 23.11.2021: MyFitness soodustus tudengitele
- 23.11.2021: Naised vajavad ettevõtluses läbilöömiseks rohkem enesekindlust ja tuge
- 22.11.2021: Professor Olga Matthias: andmetega tuleb osata suhelda
- 22.11.2021: EEK Mainori vilistlane alustas podcastide sarjaga
- 19.11.2021: Tööandjad haarasid praktikandid lennult
- 15.11.2021: Jaapani professor: homne päev on ärisuunda muutvate, mitte alustavate ettevõtete päralt
- 10.11.2021: Naisettevõtluse päeval kõlavad tõeliste eeskujudena mõjuvad lood
- 04.11.2021: Patrick Fischeri meistriklass filmi- ja investeerimise huvilistele
- 04.11.2021: Emöke Sogenbits: kuulikindlus muutustele, tänu kriisile
- 02.11.2021: Osalemine 5.-7. novembril toimuval robootikafestivalil Robotex
- 02.11.2021: Tarmo Tael: järjepidev teekonna seadmine tagab ettevõtte arengu
- 28.10.2021: Videomängude edulugu ootab jätkamist uute loojate poolt
- 26.10.2021: Veebitehnoloog Edward Reeds: sain õppida seda, mida tööl päriselt vaja läheb
- 26.10.2021: Investeerimise meistriklass – Patrick Fischer (UK)
- 22.10.2021: Tööpakkumine: õppekonsultant (Tartu õppekeskus)
- 20.10.2021: 10. novembril toimub Adapteri koostööfestival „Tõeline inimene“
- 14.10.2021: India tudeng Apran Dutta õppimisest Eestis: siin saan õppida seda, mida tahan
- 13.10.2021: Konverents „Viiruskindla ettevõtte loomine“ pakkus läbi teaduslike lähenemiste ja praktikate võimalusi kriiside ennetamiseks ja neis toimimiseks
- 11.10.2021: Septembri lõpus toimus rahvusvahelise multikultuurse klassiruumi projekti partnerite kohtumine
- 07.10.2021: Tööpakkumine: õppekonsultant (IT erialad)
- 30.09.2021: 7. oktoobril toimub teaduskonverents “Building the Virus-Resistant Company”
- 21.09.2021: Turismisektori tuleproov tõi kõrgkoolidele uusi väljakutseid
- 16.09.2021: Tuksu Teise Südames
- 14.09.2021: Kuidas teha esimesed sammud investeerimismaastikul?
- 02.09.2021: Kas Eesti on valmis neljapäevaseks töönädalaks?
- 30.08.2021: Tutvu EEK Mainor äpiga!
- 27.08.2021: Õppeaasta avaaktus
- 24.08.2021: Tööpakkumine: õppekonsultant
- 24.08.2021: Rakenduslike teadus- ja arendustööde konkurss 2021 avatud
- 17.08.2021: Ülemiste City Future Forum 2021
- 13.08.2021: Cleveroni Akadeemia kutsub noori tehnoloogiatööstusesse
- 13.08.2021: Üleskutse vaktsineerida ennast COVID-19 vastu
- 10.08.2021: Praktiline turundusõpe aitab ühildada töö ja hariduse
- 02.08.2021: Cleveroni Akadeemiasse robootika eriala vastuvõtt pikendatud kuni 22.08!
- 24.07.2021: Cleveroni Akadeemia avatud uste päev
- 20.07.2021: 7. oktoobril toimub teaduskonverents „Building the Virus-Resistant Company”
- 13.07.2021: Maris Nõgu: naeratav teeninduskogemus – mis see on ja kuidas selleni jõuda?
- 05.07.2021: Ülemiste City on tõusnud Eestis kolmandaks majanduspiirkonnaks
- 05.07.2021: Osalemine Delta Majanduskonverentsil 2021
- 02.07.2021: Edu&Tegu uuring vaatles, kuidas õppeasutustes rakendatakse ettevõtlusõpet
- 02.07.2021: Cleveroni Akadeemia pälvis jätkamiseks olulise riikliku toetuse
- 01.07.2021: Kaugtöö Tegija märgis
- 25.06.2021: Õppeosakonna lahtiolekuajad juunikuus
- 22.06.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor 31. lennu lõpuaktus
- 21.06.2021: Vastuvõtt 2021/22.õa sügissemestril sisseastujatele
- 19.06.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor lõpuaktus 2021
- 14.06.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor läbis edukalt institutsionaalse akrediteerimise
- 13.06.2021: Plyke’i meeskond võitis rohepöörde kategooria
- 31.05.2021: STARTERtallinn programmi võitjad
- 28.05.2021: Kõrgkoolilt ettevõttele vol.9 sündmusel pühenduti talendikesksusele
- 26.05.2021: Parim Teenindaja 2021 konkursi suur finaal
- 26.05.2021: Äripäeva raadio: õpe Mainoris paneb ka äriliselt mõtlema
- 19.05.2021: ABB AS ja Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor jätkavad karjääri- ja haridusalast koostööd
- 14.05.2021: Distantsõpe jätkub koos eranditega kevadsemestri lõpuni (täiendatud)
- 29.04.2021: Kuidas õpetatakse ettevõtlust Eestis, USA-s ning Bosnia ja Hertsegoviinas? Värsket koostööd tähistav veebinar arutas
- 25.04.2021: Annetamine Haanja koolile
- 23.04.2021: „Naised tehnoloogias“: usk, kirg ja julgus aitavad iganenud stereotüüpe murda
- 22.04.2021: Virtuaalkonverents "Naised tehnoloogias"
- 14.04.2021: Muudatused õppetöö korralduses jätkuvad kuni 25.04.2021
- 30.03.2021: Muudatused õppetöö korralduses jätkuvad kuni 11.04.2021
- 29.03.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Jaapani Oita Ülikooli ühisprojekt avas tee Eesti ja Jaapani tudengite koostööle
- 09.03.2021: Millised tulevikuoskused tõusevad tööturul hinda? Eesti suuremad ülikoolid põhjendavad
- 26.02.2021: Rektor Mait Rungi: välistudengid – vajalikud talendid ja majandusse panustajad
- 15.02.2021: Muudatused õppetöö korralduses alates 16.02.2021
- 10.02.2021: Global Game Jam Online
- 20.01.2021: Ülemiste City koolituskrediidi programm
- 11.01.2021: Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor 30. lennu talvine lõpuaktus
- 07.01.2021: Era- ja rakenduskõrgkoolide muutunud väljundid uuenevas maailmas
2020
- 23.12.2020: Rektori jõulutervitus
- 11.12.2020: Muudatused õppetöö korralduses alates 14.12.2020
- 30.11.2020: EEK Mainor uus teadusjuht on Marina Järvis
- 12.11.2020: Edasi lükatud! Kõrgkoolilt ettevõttele vol 9: “Kuidas luua talentidele motiveeriv elu- ja töökeskkond?”
- 10.11.2020: Projekt „Välisüliõpilaste praktika toetamine“
- 28.10.2020: Selgusid Eesti parimad praktikandid
- 27.10.2020: Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu visioonipäev 2020
- 22.10.2020: Kuidas digitaliseerimisega hakkama saada?
- 21.10.2020: Puhka Eestimaal!
- 20.10.2020: Intervjuu kolleegiga: Olga Uhabakin
- 16.10.2020: Piret Mürk-Dubout Tallinkist: meil on olnud palju suuri plaane, nüüd on need riiulile pandud.
- 14.10.2020: Kaimar Karu muutustest: suurem osa ärijuhte ei tea täpselt, mida nad teevad.
- 13.10.2020: Marina Kaljurand: üleeuroopalise digimaksu tulek on vaid aja küsimus.
- 10.10.2020: Baltika endine juht Mae Leyrer: töötajad ei julgenud avalikult rääkida, nad kartsid eksida, sest neid vigu karistati
- 08.10.2020: Kaheksas EEK Mainor rahvusvaheline ettevõtluskonverents “Kuidas tänases maailmas kokkujooksmist vältida?”
- 08.10.2020: Aasta pereettevõte - Mainor AS
- 04.10.2020: Eestis ainulaadne ettevõtlusvaldkonna algatus pälvis aasta haridusteo tiitli
- 23.09.2020: sTARTUp Gaming 2020
- 16.09.2020: 8. oktoobril toimub ettevõtluskonverents „How to avoid getting stuck into today’s world”
- 14.09.2020: Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu kutsub visioonipäevale
- 11.09.2020: Tööpakkumine: Tartu õppekorralduse spetsialist
- 10.09.2020: Aasta Tegu 2019 auhindade üleandmine - Cleveroni Akadeemia
- 08.09.2020: Koroonaviiruse COVID-19 leviku tõkestamise ennetusabinõud, soovitused ning juhised haigusjuhtumi avastamise korral
- 31.08.2020: Meie suudame mõjutada noorte juhtide tulevikuotsuseid
- 27.08.2020: Cleveroni Akadeemia pälvis Regionaalmaasika auhinna
- 30.07.2020: Turismisettevõtjal ei ole probleeme. Ainult väljakutsed.
- 24.07.2020: Tööpakkumine: tarkvaraarenduse õppejõud
- 22.07.2020: Tööpakkumine: õppekorralduse peaspetsialist
- 09.07.2020: 29. lennu parimad lõputööd ja cum laude lõpetajad
- 06.07.2020: 2020/2021 õppeaastal juhib Rakenduskõrgkoolide Rektorite Nõukogu EEK Mainor
- 03.07.2020: EEK tudengi lugu: Marje Kirsipuu - eduelamuste otsinguil
- 30.06.2020: Kadi Pärnits: peame tagama inimestele töö ja piisava sissetuleku
- 29.06.2020: Selgusid Ü. Pärnitsa nimelise haridusfondi stipendiumi saajad
- 21.06.2020: Aasta Õppejõud 2020 tiitli pälvis...
- 19.06.2020: Kuidas kriisis investeerida ja rahaga ümber käia?
- 18.06.2020: Välisüliõpilased hindavad Eestis õppimist kõrgelt ja kulutavad elamisele 35 miljonit eurot aastas
- 17.06.2020: Uutmoodi lõpuaktus
- 14.06.2020: Otsime kogemustega eksperte ja analüütikuid
- 12.06.2020: Walk-in sisseastumisvestlused EEK Mainoris
- 11.06.2020: Kandideerimine TUDENGITEGU 2020 konkursile on alanud
- 10.06.2020: Tööpakkumine: haridustehnoloog
- 09.06.2020: EEK Mainor läbiviidud uuringust selgus: Ülemiste City on viies majanduslinn Eestis
- 08.06.2020: Näita õpetajale, et hoolid
- 21.05.2020: Ülemiste City kuulutab välja lõputööde stipendiumikonkursi tuleviku linnaku arendamiseks
- 12.05.2020: Eesti noorte heasse finantskirjaoskusesse panustab ka EEK Mainor
- 04.05.2020: Õppe- ja töökorraldus alates 4. maist
- 22.04.2020: Kuidas me koroonakriisiga hostelis toime tuleme
- 21.04.2020: EEK Mainor #püsinkodus väljakutse
- 17.04.2020: Avatud on kandideerimine Ülo Pärnitsa nimelise haridusfondi stipendiumitele
- 08.04.2020: Ettevõtluskõrgkool Mainor võttis digiväljakutse vastu
- 06.04.2020: Kõrgkoolide ühispöördumine
- 02.04.2020: Rektori pöördumine #saamehakkama
- 31.03.2020: Esimesed e-eelkaitsmised on toimunud
- 25.03.2020: Koroonaviiruse leviku takistamise meetmed
- 24.03.2020: Aasta tegu 2019: Cleveroni Akadeemia
- 18.03.2020: Algab kandideerimine ABB stipendiumprogrammi
- 08.03.2020: Töökohapõhine õpe lähtub eelkõige tööandja vajadustest
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor pakub rakenduskõrgharidusõppes õpipoisiõpet kahel erialal. Turismi- ja restoraniettevõtluse eriala õpipoisiõpe sai alguse SA Innove pilootprojektist rakendada töökohapõhist õpet esmakordselt kõrghariduses 2017. aastal. Robootikatarkvaraarenduse õpetamiseks käivitus 2019. aasta septembris AS Cleveroni initsiatiivil Mainoriga koostööprojekt – praktikarohke ja tööandja vajadustest lähtuv kõrghariduse õppeformaat Cleveroni Akadeemia. Töökohapõhise õppe näol on alati tegu kõrgkooli ja tööandjate koostööga, kus initsiatiiv võib tulla mõlemalt poolt.
Kui kokku saavad kaks praktilist suunda: rakenduslik kõrgharidus ja õpipoisiõpe
Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor rektori Mait Rungi sõnutsi on töökohapõhine õppevorm potentsiaalikas suund ning selle osakaalu suurendamine Eesti kõrgharidusõppes väärt ettevõtmine. Kuigi täpsemaid plaane kool avaldada ei saa, on Mainoril plaanis seda õppevormi tulevikus pakkuda ka muudel erialadel. Rakenduslik kõrgharidus on hea baas, millele töökohapõhist õppevormi rajada. Rungi ütleb, et kuna neil pakutavad erialad on nagunii oma rakenduslikkuses praktilised, kus õppesse on kaasatud ettevõtetest praktikuid, siis on loogiline seda laiendada ka õpipoisiõppesse. Kui pealtnäha tundub õpipoisiõpe kutse- ja kõrghariduses ühesugune olevat, on Rungi väitel sel õppel eri taseme haridusvormides siiski erinevused. Kui kutsekool koolitab oskustöölisi, siis kõrgkoolidest tulevad spetsialistid ja juhid. Lisaks mainib ta, et kui kutsekoolides toimub õpipoisiõppes 1/3 õppetööst auditooriumis ja 2/3 ettevõttes, siis neil on see suhe pooleks. Tulenevalt spetsialistidele ja juhtidele keskendumisest on erinevused ka pädevuste õpetamisel – kõrgkoolis on üldpädevuste laiemal õpetamisel oma koht.
Töökohapõhises õppes õppivatel tudengitel on oma eelised ka tavaõppevormis õppivate õppurite ees. Enamasti ei võimalda saadud haridus inimesel kohe esimesel tööpäeval täies ulatuses oma tööülesandeid täitma hakata, vaid esmalt peab ta läbima kohapealse väljaõppe. Töökohapõhises õppevormis õppides ollakse samas konkreetse ettevõtte töökultuuri ja vajadustega niipalju eelnevalt tuttav, et tööleasumine pärast kooli lõpetamist toimub sujuvamalt, sest praktilised oskused ja töökogemus on juba olemas.
Õppe sisu määrab tööandja vajadus
Töökohapõhine õpe sobib paljudele valdkondadele majanduses, tervishoius, inseneerias jne. Mõnes valdkonnas on spetsialistide põud suurem kui teises, nt IKT-s. Selle alamvaldkonnas robootikas on aga spetsialistide põud lausa nii suur, et Mainori koostööpartner AS Cleveron otsis ise võimalust luua neile uute inimeste koolitamiseks vastav eriala. Mainori koostöö AS Cleveroniga sujub Mait Rungi sõnul oodatult hästi. Kui uus eriala eelmisel aastal avati, oli õppurite huvi selle vastu suur – 20 kohale kandideeris 100 inimest. Robootikatarkvaraarenduse erialal õpitakse kolm aastat Cleveroni Akadeemias Viljandis kohapeal, kus asub Mainori Viljandi õppekeskus. Kogu õpe toimub Cleveronis, kus tudengid toimivad arendustiimidena, töötades välja ja testides uusi tooteid. Ka auditoorne õpe toimub sealsamas spetsiaalses õppeklassis. Kõrgkool tegutseb vastavalt ettevõtte soovidele: terve õppetegevus on Viljandis, õppejõud liiguvad üliõpilaste ja praktikabaasi järgi. Loenguplaan koostatakse vastavalt töökohapõhise õppe loogikale, igas nädalas on nii praktika- kui õppepäevad.
Et ettevõte ise on väga huvitatud sellest, et õppurite motivatsioon püsiks õppimise ajal kõrgel, siis tasub AS Cleveron nende tudengite eest õppemaksu, lisaks on igale tudengile ette nähtud 400 € stipendiumi iga kuu ning majutus ja toitlustus on priid. Rungi hinnangul võib praegu küll öelda, et sära seal õppivate õpilaste silmis püsib endiselt, motiveeritumad neist on osalenud ka Rakett69 võistlusel, mille sõel on teadagi tihe.Olgugi et Cleveron motiveerib oma tudengeid kõrgelt, ei sea ettevõte kohustuseks jätkata hiljem ettevõttes töötajana. Riskantse ettevõtmise taga, kus korraliku koolituse saanud tudeng võib omandatud teadmistega mujale tööle minna, nähakse siiski laiemat pilti. Cleveroni Akadeemiast saadud õpe populariseerib ka ala, kus tööjõupuudus on väga suur. Ka Akadeemia juhendajate koolitamise peale on kõrgkoolis mõeldud. Mainori poolt on Cleveronis õppivatel tudengitel oma erialajuhendaja, samuti käivad Mainori õppejõud ka kohapeal õpetamas. Rungi ütleb, et ka Cleveronis töötavatele meistritele, kes õppureid juhendavad, võimaldatakse täiendkoolitusi, kuigi uute töötajate väljaõppe kogemus on neil ka juba varasemalt olemas, nõuab töökohapõhine juhendamine rohkemat.
Õpipoisiõppel on suur potentsiaal
Et töökohapõhine õpe rakenduslikus kõrghariduses on üha populaarsem, näitavad ka Kantar Emor töökohapõhiste õpilaste uuringud, kus ollakse rahul taolise praktilise õppesuunaga. Niisamuti on tudengid rahul ka sellega, et neil on tänu sellele kindlus ka tuleviku ees, sest paljud jätkavad samas ettevõttes ka töötajatena. Õpipoisiõppe populaarsust näitab seegi, et taoline õppevorm võimaldab kiiret reageerimist tööturu vajadustele ning tagab tööturul hinnatud töökogemuse juba õpingute ajal. Õpipoisiõpe sobib ideaalselt tasemeõppes esmaseks hariduseks ja ümberõppeks ning hiljem saab seda kaasata ka täiendkoolitustes. Selleks, et koolina väärtust luua, tuleb painduda tööandjate järgi ja osata rääkida ettevõtete keelt. Samal ajal tuleb säilitada akadeemiline vastutustunne, järgida standardeid ja nõudeid, mida mingi haridustase endas sisaldab, ja tuleb osata põhjendada ka nende väärtust. Samal ajal tuleb olla valmis kiiresti plaane muutma ja ise muutuma. Sellisena on Mainor valmis olema töökohapõhise õppe populariseerija ja suunanäitaja kõrgharidusõppes.
Pilk reaalsesse ellu
Esimene robootikatarkvara arenduse lend on jõudnud esimese õppeaasta poole peale ning Arno Kütt, Cleveroni Akadeemia looja on tudengite õpitulemustega väga rahul: “Pärast poolt aastat näeme, et hoolikalt valitud 20liikmeline tugev ja mitmekülgne tiim teeb koostööd ning üksteist toetades leitakse probleemidele lahendus.” Robootikatarkvara arenduse õppekava juhendaja Laido Valdvee lisab, et nende erialal on töökohapõhises õppes suured eelised teistlaadi õppevormide ees, kuna lahendatakse reaalseid probleeme. Teise eelisena näeb ta võimalust tudengitel õppida koos ettevõtte töötajatega ning õppida tundma tööeetikat. Ta ütleb, et töökohapõhine õppevorm annab tudengile võimaluse mõista, kuidas ettevõtte tiimid tarkvaraarendusest riistvaraarenduseni koostööd teevad ning seetõttu osatakse ettenägelikult pakkuda võimalikke lahendusi. Ka Cleveroni Akadeemia tudengid on oma valitud erialaga rahul. Tudeng Georg Kaasik väidab, et selleks, et tulevikus tuleks tööturule palju helgeid päid, tuleb nad just pea ees vette visata, nagu nendega Cleveroni Akadeemias tehti. “Tähtis on noorele anda ülesanne kätte ja vaadata ise, kuidas ta seda lahendab ja mis sealt välja tuleb. See on ainus moodus, kuidas koolitada välja inimesed, kes erinevad n-ö hallist massist ja tulevad uute lahenduste peale,” selgitab ta ja lisab, et kõige lahedam on see, et neid kaasatakse avasüli firma tegemistesse. Kaastudeng Fredy Kohv: “Peale viite kuud Cleveronis olen ma aru saanud, et kõik Akadeemiaga seotud inimesed tahavad, et me saaksime hakkama ja robootikatarkvara arenduse ka selgeks.”
Autor: Ruth Mägi
Lugu ilmus Eesti Ekspressi lisalehes „Praktika ja Õpipoisiõpe“ 19.veebruaril.
Pilt: Argo Ingver - 02.03.2020: Rakenduskõrgharidus aastal 2035
- 29.02.2020: Sõna on tudengil: vanemaealiste diskrimineerimine
- 20.02.2020: Tudengid töövarjutavad Ülemiste City ettevõtteid
- 10.02.2020: Tunnustasime tuleviku tegijaid 2000 euro väärtuses stipendiumitega
- 05.02.2020: Välistudengi kogemus: Raske on leida Eestis midagi halba
- 04.02.2020: Tallinnas algab homme Eesti esimene personalijuhtimise häkaton
- 03.02.2020: VOOG on uus KOHT - kvaliteedijuhtimine läbi kliendi teekonna
- 31.01.2020: Toomas Saalile omistati emeriitprofessori aunimetus