„Pärast kutsumata koroonakülalise saabumist tuli nelja päeva jooksul kogu meie laevastiku tavapärane tegevus seisata. Enam polnud Euroopa Liidu ühtsust ega Schengeni vaba viisaruumi. Algas suurim rahuaegne päästeoperatsioon, mis puudutas nii reisijate kojutoomist kui terve ettevõtte tegevuse ümberkujundamist," meenutas ta pöördelisi päevi.
Mürk-Dubout kirjeldas Tallinki töötajate emotsionaalset valu („Meremehe suurim karistus on maal lõksus viibimine") ning näitas tühja sadama pilti märtsist 2019 ja laevadest kubisevat fotot märtsist 2020.
„Esimene pilt tundub igav, ent peegeldab õnne - laevad on merel. Teine tundub nii ilus - kõik jagasid seda sotsiaalmeedias -, aga tegelikult me nutsime. Äri seisis. Kriise on ennegi olnud, aga see oli äärmuslik," kirjeldas ta ja tõi toimunu näitlikustamiseks võrdluse: kui märtsis 2019 oli Tallinkil ligi 800 000 reisijat, siis märtsis 2020 umbes 30 000. Ehk teisisõnu: 98-protsendiline langus.