Mainori tudengitel Kasparil, Liisbetil ja Annikal on esimene nädal USA-s tänaseks seljataga. See veedeti Nashvilles, Tennessee osariigis müügikoolis koos ligi 400 tudengiga Baltikumist, Poolast ja Slovakkiast. Mõned pildid ja video katkendid Annika ja Kaspari esimestest emotsioonidest.
Liisbeti organisatsiooni esimesed emotsioonid Müügikoolist ja USAst:
Inimesed on mega ägedad ja sõbralikud! Sales school möödus nii kiiresti, et järsku olimegi juba lennukil teel Texasesse. Aga rändame veidike ajas tagasi ja räägime natuke esmaspäevast ja sales schoolist. Kohale jõudsid enamus meie aja järgi pühapäeva hilisõhtul ja mindi kohe magama. Esmaspäeval saime tutvuda Southwesterni kontoriga ja saime kokku teistega, kes juba päev varem kohale jõudsid. Lõuna paiku käisime Walmartis, kus saime korraliku kultuurišoki ja saime teada, et me ikka tublisti alahindasime selle suurust ning seda kui ajakulukas seal käimine alguses on. Sales school algas meil esmaspäeval ja lõppes reede õhtul. Saime päikest, kuumust, tuult ja ka tsipa vihma, mis meid ainult tugevamaks muutis. Sales school oli proovilepanev ja saime kõvasti harjutada ja joosta, kuid iseenesest oli väga põnev! Saime harjutada, kuidas on tunne bookfieldil ja ühe ukse tagant teise juurde joosta ning ainult “ei”-sid saada. Õppisime kuidas ennast motiveerida ja saime mega motivatsioonilaengu tänu suure kogemusepagasiga esinejatele! Reedel saime ka teada, kellega koos elama hakkame ja kus töötame. Naerutasime ka hotellikülalisi, sest mis saaks olla veel lõbusam kui 400 imeliku aktsendiga sinistes särkides smurfi jooksevad ringi ja räägivad kõva häälega omaette. Loodame, et tõime ka seal inimestele naeru näole. 😆
Laupäeva varahommikul sõitsime lennukiga Texasesse. Jõudsime ka laupäeval ja pühapäeval juba veidike töötada. Ning veendusime, et kõik pered on mega ägedad ja avatud. Kohtusime juba nii paljude lahkete peredega, kes pakkusid meile lahkelt vett ja mõni sai isegi juba jalgratta 🤩
Kogu nädal oli kui Ameerika mäed, küll juhtus väikseid Monkeysid, mis panid emotsioonid möllama, kui ka õnnestumisi, mis muutsid meid enesekindlamaks peredega suhtlemisel. Lisaks paneb Texasese kuumus meid korralikult proovile, kuid mugavustsoonist väljumine ongi meie eesmärk. Seega on meil naeratus näol ja oleme vägagi põnevil!
Tuleval nädalal teeme juba kõik terve nädal tööd ja oleme selleks nii valmis ja motivatsioon on laes! Ja me kõik anname endast parima, et võita Success Coin, kuid sellest juba rohkem järgmisel nädalal! ☺️ Soojad kallid teile kuumast Texasest! 🤠
Müügikool
Tegemist ei olnud kindlasti puhkusega, 4-päevase koolituse eesmärk on valmistada tudengid tehniliselt, füüsiliselt ja emotsionaalselt ette eesolevaks 12 nädalaseks müügi maratoniks ja enese proovile panekuks. Kui tudengid harjutasid hoogsalt ka enne suve kodu riikides, siis toimus see valdavalt mugavates tingimustes ja mõned tunnid nädalas. Nasvhille’s saavad tudengid esimest korda tunda USA suve kuumust ja nende päevad on täis koolitusi ja müügitekstide harjutamist värskes õhus. Õhtuks ollakse reeglina üsna higised ja kurnatud. See on oluliselt intensiivsem kui tavaline päev ülikoolis! Nagu öeldakse raske treeningul, kerge lahingus.
Mida siis täpsemalt Nashvilles noortele õpetatakse? Koolitusteemad hõlmavad efektiivset näost näkku suhtlemist, müügi algtõdesid, ohutust, raha planeerimist, põhjalikke teadmisi toodetest, enesejuhtimist ja palju muud. Samal ajal kui noored õpivad müügi algtõdesid ja seda, kuidas endaga toime tulla, õpetatakse kogenenumatele tudengitele juhtimist ning edasijõudnutele mõeldud müügioskusi (nt. kuidas müüa erinevatele inimtüüpidele, kuidas paremini aru saada, kas tegemist on müügisituatsiooniga, kuidas oma aega efektiivsemalt kasutada jne). Koolitajad on valdavalt ameeriklased, kellel on aastatepikkused kogemused müügis ja koolitamises ning kes oma nooruspõlves kõik ka ise raamatuid on müünud. Koolitajad räägivad tihti oma suve lugudest, õnnestumistest, ebaõnnestumistest ja mida nad sellest õppisid. Southwestern Advantage koolituse teeb eriti põnevaks just tasakaal õpetatava materjali ja huumori vahel, olulised printsiibid seotakse värvika loo või lõbusate näidetega, mis aitab õpitul paremini juurduda.
Southwestern Advantage missioon on edendada noorte oskusi ja karakterit, et elus läbi lüüa. Esimesel suvel tudengid õpivadki valdavalt kuidas iseendaga toime tulla, kuidas end motiveerida, kuidas müüa ideid ja iseennast. Kõik tudengid ei ole selles väga head, kuna koolis seda ju ei õpita. Õnneks saab suve jooksul harjutada 2000 – 3000 perega, seega ei olegi hullu kui kohe välja ei tule. Need oskused ja teadmised, mida tudengid suve jooksul omandavad, on ülekantavad igas valdkonnas. Edukas ettevõtja on töökas ja teab kuidas iseennast ja oma toodet/teenust esitleda, peab olema julgust, et potentsiaalseid kliente otsida ja oskusi et jõuda soovitud tulemuseni. Tee tähtedeni ei ole tavaliselt lihtne ja ilma takistusteta, seega peab olema vastupidavust ja meelekindlust mitte alla anda. Seda kõike saavad tudengid kogeda järgneva kolme kuu jooksul ja neid juhendavad selles mentorid, kes on selle sama tee ise läbi käinud.
Organisatsiooni juhid
Kasparil on see juba neljas suvi, ta on õppinud iseendaga suurepäraselt hakkama saama ja ka tulemused on olnud eeskujulikud. Oma teisel ja kolmandal suvel sai Kaspar kätt proovida tiimi juhtimisega aidates esimest korda programmis osalevatel tudengitel suveks valmistuda ja juhendades neid ka suvel. Sel aastal on ta esimest korda organisatsiooni juhi rollis. Tema eesmärk müügikoolis on valmistada kogu oma grupp ette edukaks suveks. Samal ajal kui noored harjutavad koolitustel müügitekste, õpivad organisatsioonide juhid kuidas inimestega töötada, kuidas neid juhtida ja motiveerida, kuidas grupi visiooni seada, kuidas koosolekuid efektiivselt läbi viia, kuidas delegeerida, kuidas üks-ühele arenguvestlusi pidada – põhimõtteliselt kuidas juhtida väikest ettevõtet. Lisaks inimestega töötamisele tuleb mõelda läbi kogu logistika, mis on seotud müügipiirkonda jõudmisega, majutustega, töötamisega jne. Organisatsiooni juhi roll on üks kõige suurema vastutusega rolle Southwesterni suveprogrammis, see annab tudengile vajaliku praktika ja head eeldused juhtival positsioonil töötamiseks tulevikus.
Lühike ülevaade müügikooli teisest päevast Kasparilt
Annika on varem juba suve organisatsiooni juhtinud ja tunneb ennast selles mugavalt. Nagu talle meeldib öelda PPPPP (proper preparation prevents poor performance). Tema jaoks on kõige olulisem, et müügikooli lõpuks on grupp omavahel tugevalt seotud, eesmärgid paigas ja ollakse valmis vallutama mägesid. Tihti on just meeskonna omavahelised sidemed need, mis hoiavad gruppi koos ja aitavad üle saada keerulisematest hetkedest. See tõde kehtib nii suvel kui igapäevaelus.
Järgmisel nädalal juba esimesed emotsioonid raamatumüügist!
Blogipostituste seeria toome teieni koostöös organisatsiooniga Southwestern Advantage Eesti.