Õppeaine sisu
|
Teema/ alateemad
|
Õppemeetod
|
Maht
kontakt- tund
|
e-õpe
|
iseseisev töö
|
muu
|
|
1. Majanduskasvu mehhanism ja innovatsioon | Loeng, arutelu ja grupitöö | |
2. Toote- , protsessiinnovatsioon. Innovatsiooni tsükkel majanduses
| Loeng, arutelu ja grupitöö | |
3. Ärimudelid - mõiste, põhilised komponendid | Loeng, arutelu ja grupitöö | |
4. Ärimudeli innovatsioon, praktilised näited, nende analüüs | Loeng, arutelu ja grupitöö | |
5. Ärimudeli põhilised komponendid
| Loeng, arutelu ja grupitöö | |
6. Väärtuspakkumine ja selle koostamine | Loeng, arutelu ja grupitöö | |
7. Ärimudeli koostamine, finantsplaan | Grupitöö | |
8. Ärimudelite hinnangu kriteeriumid
| Loeng, arutelu ja grupitöö | |
9. Ärimudeli ja väärtuspakkumise kaitsmine
| Seminar | |
Hindamine
|
Õpiväljund
|
Hindamismeetod
|
Hindamiskriteeriumid
|
Oskab analüüsida oma ettevõtte ärimudelit ja strateegilisi valikuid, jõuab konkreetsete uuendusteni ning suurendab tõenäosust uue ärimudeli elluviimisel. | - Ärimudeli ja Väärtuspakkumise koostamine grupitööna ja seminaril kaitsmine
| - Väärtuspakkumine vastab etteantud struktuurile
Kliendiprofiili kirjeldus on konkreetne ja valitud on üks selge
sihtrühm, millel on välja toodud sihtrühmale sarnased
kriteeriumid
Väärtuspakkumises igale kliendi probleemile või soovile
vastab vähemalt üks konkreetne lahendus või pakkumine
Ärimudeli esitamine vastab etteantud struktuurile
Täidetud on ärimudeli 9 põhikomponenti
|
Saab uusi ideid ettevõtte kasvuks, innovatsiooniks, ekspordivõimekuse suurendamiseks, tõstab oma ettevõtte konkurentsivõimet ja positsiooni väärtusahelas. | - Juhtumianalüüs, grupi ettekanne
| - Väljavalitud ettevõtte ärimudeli kirjeldamine ja väärtuspakkumise selgitamine praktilisel näitel. Ette on antud küsimustik, mille põhjal ärimudelile hinnangut anda. Mitteeristava hindamise käigus hinnatakse ärimudeli põhiliste komponentide äratundmist ja analüüsimise oskust.
|
Saab enda kasutusse toimivad tööriistad, mida edaspidi kasutada plaanide tegemisel ja ettevõtte äriloogika arendamisel. | - Seminar, grupitöö esitamine ja kaitsmine
| - Ärimudelis on esitatud kolm osa - kliendi profiil, väärtuspakkumine ja ärimudeli lõuend.Kliendi profiilil on selge kirjeldus ja põhjendus, miks on valitud see sihtrühm. Kliendiprofiili kirjeldus vastab etteantud kriteeriumitele. Väärtuspakkumine on vormistatud etteantud vormis. Väärtuspakkumise kõik väljad on täidetud ja vajadused ja lahendused on seatud prioriteetide järjekorda.Ärimudelis on kirjeldaud põhilised komponendid, nende kirjeldused ja põhjendused
|
Iseseisev töö
|
Kursuse raames koostavad üliõpilased enda poolt valitud äriideele ärimudeli koos väärtuspakkumise mudeliga ja kaitsevad kursuse lõpus oma ärimudelit auditooriumi ees. Ärimudeli koostamine toimub grupitööna. Grupis on 4-5 üliõpilast. Esialgu koostatakse kliendiprofiil. Seejärel luuakse vastavalt kliendiprofiilile kliendi väärtupakkumise mudel. Väärtuspakkumise põhjal kirjeldatakse juba terviklik ärimudel, võttes aluseks Osterwalderi ärimudeli lõuendi. Ärimudeli ja väärtuspakkumise põhjad ja tabelid koos suunavate küsimustega on saadaval Moodel´i keskkonnas.
|
Õppematerjalid
|
Loengute slaidid koos tehtud märkmetega Ärimudeli ja Väärtuspakkumise lõuend Osterwalder, Alexander. Ärimudeli generatsioon. 2014 Osterwalder, Alexander. Väärtuspakkumise disain. 2019 Kaplan, Saul. The Business Model Innovation Factory. 2012 Harvard Business Review. Mark W. Johnson.. Reinventing Your Business Model 2019 Christensen,Clayton. The Innovator´s Dilemma. 2015
|
Õppeaine läbimise tingimused
|
Ärimudeli auditoorse kaitsmisele pääsemise eelduseks on ärimudeli ja väärtuspakkumise eelkaitsmisele esitamine. Auditoorse kaitsmise käigus esitavad meeskonnad oma ärimudeli koos väärtuspakkumisega ja kaitsevad seda auditooriumi ees. |
Täiendav info
|
Loengute käigus suhtlus õppejõuga Moodle´e keskkonnas või meili teel. Õppematerjalid asuvad Moodles. |