SUHTLEMISPSÜHHOLOOGIA (Y-022)
(Communication psychology)
(Психология общения)
AINEPROGRAMM
Õppeaine maht (EAP) | 4.00 EAP |
Õppejõud | Karin Kuimet |
Hindamine | mitteeristav hindamine |
Õppeaine lühikirjeldus: | |
Õppeaine eesmärgiks on omandada teadmised psühholoogia põhimõistetest. Keskendutakse suhtlemisalaste teadmiste ja oskuste täiendamisele praktiliste ülesannete täitmise ja analüüsimise kaudu. Osalejad saavad tagasisidet oma käitumise tulemuslikkuse kohta ning võimaluse arendada endas uusi käitumisviise. Saadud teave laiendab isiksuse teadvustatud ja juhitavat ala koostöösuhetes partneritega. | |
Õppeaine õpiväljundid: | |
Üliõpilane:
|
Õppeaine sisu | ||||||
Teema/ alateemad | Õppemeetod |
Maht
|
||||
1. Sissejuhatus psühholoogiasse. Psühholoogia olemus, uurimismeetodid, psühholoogia ajalugu, psühholoogia peamised koolkonnad. | Loeng, rühmaarutelud. |
| ||||
2. Sensoorsed protsessid ja aistingud. Psüühilised protsessid: taju ja tähelepanu, mälu, mõtlemine. Õppimise lihtsamad ja keerukamad vormid. | Loeng, rühmaarutelud. |
| ||||
3. Suhtlemise põhioskused. Olulised mõisted ja teooriad suhtlemise käsitluses (Berne'i, Gordon'i teooria). Tõhus suhtlemine. | Lühiloeng, juhtumianalüüsid, rühmatööd. |
| ||||
4. Kuulamisoskus. Kommunikatsioonitasandid. Kehtestamisoskus. Suhtlustõkked. Mina-sõnumite koostamine. Konflikti olemus, liigid ja lahendamine. | Lühiloeng, juhtumianalüüsid, rühmatööd. |
|
Hindamine | ||
Õpiväljund | Hindamismeetod | Hindamiskriteeriumid |
teab psühholoogia põhimõisteid ja peamisi teoreetilisi käsitlusi |
|
|
analüüsib suhtlusolukordi tuginedes teoreetilistele teadmistele ja teaduslikele käsitlustele |
|
|
valib suhtlemisolukorrale kohaseid suhtlemistehnikaid |
|
|
Iseseisev töö |
Õppe läbimiseks on vajalik esitada iseseisvad ja rühmatööd. Kõik iseseisvad tööd esitatakse Moodle keskkonnas õppejõuga kokkulepitud tähtajal. 1. Suhtlussituatsiooni analüüs, milles üliõpilane käsitleb psühholoogia põhimõistetega seonduvat. Eesmärgiks on demonstreerida põhimõistetest arusaamist ning oskust seostada mõisteid igapäevaelu situatsioonidega. Situatsiooni analüüsi asemel võib sooritada eksami. Situatsiooni analüüs või eksam peab võimaldama hinnata teoreetilistest mõistetest ja käsitlustest arusaamist. 2. Auditoorses õppes lahendatakse suhtlemisoskuste arendamist võimaldavaid harjutusi. Õppe lõppedes esitab üliõpilane loovlahenduse. Eesmärk on demonstreerida suhtlemise põhioskuste õppes saadud teadmisi ja oskusi. Loovlahendus võimaldab õppes käsitletut korrata, arendada või rakendada. Kodutöö täpsed juhised on Moodle keskkonnas. NB! Kodutööde esitamistähtajad lepitakse kokku iga osa 1. kohtumisel. Hindamisele pääsevad vaid tähtajaks esitatud tööd. Loovlahenduse hindamise eelduseks on kõikide rühmaülesannete ja individuaalsete harjutuste lahendamine. Kontaktõppes osalejad lahendavad harjutused õppes. Puudumise korral tuleb esitada ülesanded Moodle keskkonnas hiljemalt järgnevaks auditoorseks õppeks. |
Õppematerjalid |
Õppematerjal Moodle keskkonnas. Bolton, R. 2002. Igapäevaoskused. Tallinn: Väike Vanker. Tulving, E. (2012). Mälu. Tartu Ülikooli Kirjastus Soovituslikud materjalid: Psühholoogia alused. Tallinn: Ilo. Feldman, R.S. 2010. Essentials of Understanding Psychology. New York: McGraw Hill publishing Company. Medina, J. 2014. Aju toimimise reeglid. Tallinn: Tänapäev |
Õppeaine läbimise tingimused |
1. Sissejuhatus psühholoogiasse osas on õppeaine läbimiseks vajalik esitada nõuetele vastav situatsiooni analüüs või sooritada eksam (lävend 51% 100-st). 2. Suhtlemise põhioskuste osas on õppeaine läbimiseks vajalik lahendada tähtaegselt ja nõuetekohaselt kõik ülesanded ning esitada tähtaegselt nõuetekohane loovlahendus (lävend 51% 100-st). Suhtlemise põhioskuste osas ei ole ülekannet ja kontaktõpet ei salvestata. Järeleksam toimub suulises vormis kokkulepitud kuupäeval ja hõlmab kogu õppematerjali. |
Täiendav info |
Õppejõud Anita Agabuš, anita.agabus@eek.ee ja Karin Kuimet, karin.kuimet@eek.ee |