EEK


MÜÜK JA KOMMUNIKATSIOON INTERNETIS (KTU-020)
(Sales and communication on the Internet)


AINEPROGRAMM

Õppeaine maht (EAP) 3.00 EAP
Õppejõud Kadi Elmeste
Hindamine eristav hindamine
Õppeaine lühikirjeldus:
Kursuse eesmärk on: selgitada kommunikatsioonijuhtimise protsesse ettevõttes ja kommunikatsioonivigade vältimise võimalusi; kommunikatsiooni sihtrühmi ja kanalite valikut ning sõnumite väljatöötamise põhimõtteid; internetiturunduse kanalite valiku põhimõtteid; kodulehe loomise põhimõtteid ja kasutajasõbralikkust; kodulehe külastaja suunamist müügile ja tegevuste jälgimist kodulehel; orgaaniliste otsingute ja makstud otsingute kasutamisvõimalusi; kodulehe leitavuse optimeerimist otsimootorites; tegevuste analüüsimine internetis; müügi ja kommunikatsiooni eripära sotsiaalmeedias ja e-maili teel.
Õppeaine õpiväljundid:
Üliõpilane:
  1. analüüsib ja kasutab turundus- ja müügisõnumeid lähtuvalt ettevõtte sihtgruppidest
  2. mõistab ettevõtte internetikanalite analüüsimise ja efektiivsemaks muutmise võimalusi
 

Õppeaine sisu
Teema/ alateemad Õppemeetod Maht
kontakt-
tund
e-õpe iseseisev
töö
muu
1. Müügi- ja kommunikatsioonikanalid ja -ülesanded internetis ning sobivate kanalite valikPraktiline loeng, arutelud ja praktilised harjutused
4080
2. Kodulehe loomise põhimõtted,
kasutajasõbralikkuse hindamine ja kodulehe leitavus otsimootorites
Praktiline loeng, arutelud ja praktilised harjutused
50120
3. Külastaja juhtimine ja tegevuste jälgimine
kodulehel
Praktiline loeng, arutelud ja praktilised harjutused
50100
4. Orgaanilised otsingud vs makstud “otsingud” ja turundamine sotsiaalmeediasPraktiline loeng, arutelud ja praktilised harjutused
50100
5. E-maili turunduse võimalused ja tegevuste analüüsimine internetisTegevuste analüüs ja rühmatöö
50140

Hindamine
Õpiväljund Hindamismeetod Hindamiskriteeriumid
analüüsib ja kasutab turundus- ja müügisõnumeid lähtuvalt ettevõtte sihtgruppidest
  • Rühmatöö koostamine
  • Praktiline töö
  • - Kirjalik rühmatöö esitamine ja selle esitlemine
  • - Põhjaliku analüüs etteantud teemal
mõistab ettevõtte internetikanalite analüüsimise ja efektiivsemaks muutmise võimalusi
  • Iseseisev töö ja osalemine arutelus
  • - Teemakäsituse loogilisus ja terviklikkus
    - Aktiivne osavõtt aruteludes

Iseseisev töö

1. ETTEVÕTTE MÜÜGI- JA KOMMUNIKATSIOONI ANALÜÜS INTERNETIS

-Ettevõtte lühikirjeldus – valdkond, tooted ja teenused, kliendigrupid ja sihtturud -Ettevõtte või peamise toote unikaalne müügiargument -Internetikanalid, mida ettevõte kasutab (e-pood ja teised online keskkonnad) -Sõnum interneti kanalites (on need müügisõnumid, mainekujundus vm) -Kodulehe ülesehitus ja kasutajasõbralikkus (testige kasutajasõbralikkust mõne tööriistaga) -Leitavus internetis valdkonna märksõnadega -Kommunikatsioon sotsiaalmeedias (sagedus, sõnumite stiil, kui suur on kaasatus) -Kommunikatsioon e-kirja teel (regulaarsus, millised on sõnumid ja pealkirjad)

2. ETTEPANEKUD MÜÜGI- JA KOMMUNIKATSIOONI PARANDAMISEKS INTERNETIS

-Parendusettepanekud iga analüüsitud teema kohta. Kuidas parandada kommunikatsiooni kõigis internetikanalites, kodulehel, sotsiaalmeedias, otsimootorites ja e-kirja teel -Ettepanekud uute sõnumite väljatöötamisel ja kasutamisel

3. TEISE GRUPI TÖÖ ANALÜÜS Kas kõik teemad on kajastatud? Omapoolsed parendusettepanekud lisaks töös esitatutele (ei pea kirjalikult ette saatma, saab kohapeal suuliselt esitada)

HINDAMISE ALUSED

•Tähtaegselt esitatud rühmatöö •Rühmatöö suuline esitlus koos oma grupiga •Teise grupi töö analüüsimine •Aktiivne osalemine loengutes •Teiste gruppide tööde esitluste kuulamine ja aktiivne kaasa elamine

 
Õppematerjalid

Aine loengukonspektid

Lisalugemine:

Beritelli, P., & Schegg, R. 2014. Maximizing online bookings through a multichannelstrategy.

Gillis, T. I ABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership.

Huges, T., Reynolds, M. 2016 Digital Marketing. Communicating, Selling and Connecting.

Golbeck, J. 2015. Introduction to Social Media Investigation.

Suby, S. 2019. Sell Like Crazy: How To Get As Many Clients, Customers and Sales As You Can Possibly Handle.

Vien, C. L. 2015. The future of marketing: Thriving in a digital world.

 
Õppeaine läbimise tingimused

Üliõpilane on:

  1. osalenud vähemalt 75% auditoorsetes loengutes
  2. esitanud individuaalsed jooksvad tööd
  3. osalenud kirjaliku rühmatöö koostamisel ning saanud positiivse hinde
  4. osalenud rühmatöö esitlusel 
 
Täiendav info

Kontakt kadi.elmeste@eek.ee