EEK


SUHTEKORRALDUS (KTU-007)
(Public relations)


AINEPROGRAMM

Õppeaine maht (EAP) 3.00 EAP
Õppejõud Aili Piispea
Hindamine eristav hindamine
Õppeaine lühikirjeldus:
"Eesmärk on omandada põhiteadmisi organisatsiooni sise- ja välis-kommunikatsioonist, seal hulgas organisatsiooni kommunikatsiooni planeerimisest ning läbiviimisest, turunduse ja suhtekorralduse spetsialistide koostööst integreeritud turunduskommunikatsioonis, kliendikommunikatsioonist, meediaga suhtlemisest ning organisatsiooni kriisikommunikatsioonist. Kursuse läbinud üliõpilane: Tunneb organisatsiooni suhtekorralduse (kommunikatsiooni) alast terminoloogiat. Oskab määratleda organisatsiooni sisemisi ja välimisi sihtgruppe ning mõistab nendele suunatavate erinevate sõnumite vajalikkust
Õppeaine õpiväljundid:
Üliõpilane:
  1. Teab suhtekorralduse põhimõtteid organisatsioonis
  2. Põhjendab suhtekorralduse, sh meediasuhtete ja kriisikommunikatsiooni seoseid organisatsiooni turundustegevustega
 

Õppeaine sisu
Teema/ alateemad Õppemeetod Maht
kontakt-
tund
e-õpe iseseisev
töö
muu
1. Organisatsiooni imago, kommunikatsiooni eesmärgid ja sihtgrupid, PRi roll turundusesloeng, diskussioon, rühmatööd
4000
2. Sisekommunikatsioon ja tööandja maine loeng, diskussioon, rühmatööd
4020
3. Organisatsiooni väline kommunikatsioon, PR spetsiifilistes valdkondades, sh kriisikommunikatsioonloeng, diskussioon, praktiline töö
4024
4. Praktilised meediasuhtedseminar
4000
5. PR-kampaaniad, integreeritud turunduskommunikatsioonloeng, diskussioon, paaristöö
4000
6. PR-kampaania planeeriminepraktiline töö, esitlus, eksam
42120

Hindamine
Õpiväljund Hindamismeetod Hindamiskriteeriumid
Teab suhtekorralduse põhimõtteid organisatsioonis
  • seminar
  • loengutes osalemine aruteludes
  • praktilise kodutöö esitlus loengus
  • Teab meediasuhete põhimõisteid; tunneb meediasuhete võimalusi ja ohte; oskab koostada meediasõnumit.
  • Oskab kasutada PRi võimalusi integreeritud turunduskommunikatsioonis; teab, kuidas koostada organisatsiooni PRkampaaniat.
  • Oskab analüüsida ettevõtete välist kommunikatsiooni. Konkreetse organisatsiooni iseseisev analüüs.
Põhjendab suhtekorralduse, sh meediasuhtete ja kriisikommunikatsiooni seoseid organisatsiooni turundustegevustega
  • Kodus ettevalmistatud kirjalik eksamitöö ja esitlus eksamil
  • Vastavalt õppejõu poolt saadud juhendile kodus paaristööna korrektselt koostatud ja tähtajaks esitatud eksamitöö. Eksamil presentatsiooni põhjal oma eksamitöö esitlemine. Eksamil peavad üliõpilased vastama õppejõu ja kaasüliõpilaste küsimustele, osates seostada suhtekorralduse teooriat (väliskommunikatsioon, meediasuhted, kriisikommunikatsioon, org.turundustegevused jms) oma praktilise tööga, st selgitades oma praktilise töö lahendust.

Iseseisev töö

1. Tunnitöö arutelu ja ideede genereerimise vormis - EEK kommunikatsoonikampaaniate parendamine tulevaste ja olemasolevate tudengite sihtgrupis.

2. Meediasuhete seminaril praktillised tööd. Seminaris osalemine kohustuslik (kas Tartus või Tallinnas).  

3. Kirjalik eksamitöö (paaristöö) - ühe organisatsiooni PRkampaania loomine kodutööna ja esitlus selle esitlus eksamil. 

 
Õppematerjalid

1. Õppejõudude loengukonspektid Moodles
2. Rosenberg, A. Singleton, A. A Modern Guide to Public Relations: Unveiling the Mystery of PR: Including: Content Marketing, SEO, Social Media & PR Best PracticesA Modern Guide to Public Relations: Unveiling the Mystery of PR, 2020
3. Scott, D. The Neew Rules of Marketing and PR, 2020
4. The PR Masterclass : How to develop a public relations strategy that works!3
5. Carroll, Craig E. The Handbook of Communication and Corporate Reputation. 2015 Gillis, Tamara.
6. IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relations, Marketing, and Leadership Ruck, K. Exploring Internal Communication. 2015
7. EPRA (Eesti Kommunikatsioonijuhtide Liit) suhtekorraldusteo auhinna nominentide kampaaniad
8. PRkampaaniate praktilised näited https://www.prexamples.com

 

 

 
Õppeaine läbimise tingimused

Loengtes osalemine (vähemalt 2/3 loengutes). 
Meediasuhete seminaril osalemine ja praktiliste ülesannete täitmine - 1/6 hindest.
Kirjaliku eksamitöö (paaristöö) - ühe organisatsiooni PRkampaania loomine ja selle esitlus seminaris - 5/6 hindest.
Lisapunktid - aktiivne osalemine loengute grupitöödes, aruteludes jt aktiivõppe vormides, sh EEK kommunikatsioonikampaaniate parendamise ideede genereerimisel

Maksimaalne tulemus 100 punkti

 
Täiendav info

Lektor: Aili Ohlau. Meediasuhete seminar: Hans Saarvelt (Kingmaker PR)
Õppematerjalid Moodles. Iseseisvalt/tagasiulatuvalt meediasuhete tööd järgi teha ei saa.