EEK


DISAINMÕTLEMINE (GD-015)


AINEPROGRAMM

Õppeaine maht (EAP) 5.00 EAP
Õppejõud Rainer Kramm
Hindamine mitteeristav hindamine
Õppeaine lühikirjeldus:
Eesmärk on omandada disainmõtlemise protsessi metoodikad ja oskused. Tunneb probleemide loomingulise lahendamise strateegiat.
Õppeaine õpiväljundid:
Üliõpilane:
  1. Tunneb disainmõtlemise metoodikat
  2. Oskab kasutada protsessi viite etappi (empaatia, määratlemine, ideede loomine, prototüüp ja testimine)
  3. Oskab kasutada disainmõtlemist kui enesejuhtimise tööriista.
 

Õppeaine sisu
Teema/ alateemad Õppemeetod Maht
kontakt-
tund
e-õpe iseseisev
töö
muu
1. Tutvumine. Valdkonna ülevaade. Õpiväljundite ja hindamise ülevaade. Õpilaste kompetentside kaardistamine ja eesmärkide seadmine. Mineviku, oleviku ja tuleviku vaheliste seoste tuvastamine.
Probleemi valik ja hüpoteesi seadmine.
arutelu, isesisev töö, gruppitöö klassis
4060
2. Loovus, loovuse allikad ja arendus. Mis on disain, esteetika, kvaliteet, tähendus ja probleem.arutelu, isesisev töö
4080
3. Tähenduste kujunemine ja tuvastamine. Objekti eraldamine seostest. Seoste eelarvamuslik mõju ja takistus. Hüpoteesi muutmine.arutelu, isesisev töö
40100
4. Mismoodi inimene tajub informatsiooni ja langetab otsuseid. Keskkonna mõju informatsiooni tajule. Visuaalse informatsiooni eripärad. arutelu, isesisev töö
40100
5. Objekte eristavate tunnuste tuvastamine ja identiteedi kujunemine. Kuidas tuvastada seoseid ja leida läbi selle probleemi põhjustajaid ja lahendada tänu sellele probleeme. Hüpoteesi muutmine.arutelu, isearutelu, isesisev töö, juhtumianalüüs
40140
6. Kuidas töötavad süsteemid ehk meie ja meid ümbritsev keskkond ja kultuuriruum. Tähelepanu ja eelarvamuste mõju ja muutmine. Hüpoteesi muutmine.arutelu, isesisev töö, juhtumianalüüs
4080
7. Mis on süsteemimõtlemine ja mis on inimese keskne mõtlemine ja milleks need disainimõtlemises kasuks on. Empaatia ja selle olemasolu tuvastamine. Probleemi lõplik defineerimine.arutelu, isesisev töö, juhtumianalüüs
40100
8. Dsainimõtlemise süsteemne rakendamine. Statistika kitsaskohad. Andmete kogumine. Jälgimismeetodid. Prototüüpimis meetodid. Testimis meetodid.arutelu, isesisev töö
4080
9. Valitud probleemi analüüs, lahendus ja testimine läbi disainimõtlemise protsessi.arutelu, kogemuslugu ja selle analüüs
40200

Hindamine
Õpiväljund Hindamismeetod Hindamiskriteeriumid
Tunneb disainmõtlemise metoodikat
  • praktiline töö
  • Leiab Internetis metoodika mudelid ja oskab neid kohandada vastavalt projekti sisule pannes rõhku erinevatele etappidele.
Oskab kasutada protsessi viite etappi (empaatia, määratlemine, ideede loomine, prototüüp ja testimine)
  • arutelu ja praktiline töö
  • Omab ülevaadet erinevatest mudelitest ja protsessidest igas disainimõtlemise protsessi etapis ning rakendab neid vastavalt enda valitud probleemi lahendamisel.
Oskab kasutada disainmõtlemist kui enesejuhtimise tööriista.
  • juhtumianalüüs
  • Läbib kogu disainimõtlemise protsessi lahendades enda valitud toote või teenuse keskset probleemi.

Iseseisev töö

Kestvad ülesanded:

1. Iga loengu jooksul kirjuta üles: ·       

kolm asja mis tulid juba tuttavad ette,  ·       

kaks küsimust mis jäi veel segaseks ja  ·       

üks teema, mida soovid lähemalt uurida

Kohtumise lõpus arutame segaseks jäänud teemade üle.

2. Kogu kursuse käigus tee tööd enda poolt valitud probleemiga!

1.    Mõtle mis toote või teenusega on sul olnud hiljuti probleem ehk see ei ole vastanud sinu ootusele või vajadusele? VALI TOODE/TEENUS MIS ON SULLE VABALT KÄTTESAADAV KUNA SELLEGA TEED EDASPIDI TÖÖD.

2.    Kogu disainimõtlemise protsess antud kursuse jooksul läbi lähtudes sellest probleemist.

3.    Ideelahenduse etapis mõtle “mismoodi saab graafiline disain aidata kaasa probleemi lahendamisele?”  

Lisa ülesanded loengute käigus:

Mineviku, oleviku ja tuleviku kaardistamine ja seoste leidmine

Objektides muude tähenduste leidmine.

Probleemi väljendumise keskkonna objektide kaardistamine ja nende probleemi põhjustajana või lahendajana kasutamine.

Probleemiga seonduvate isikute kaardistamine ja autoriteetususe ning mõju tuvastamine.

emotsioonide visualiseerimine tuvastamaks abstraktsuse astet.

graafilise disaini näidete otsimine ja jaotamine heaks ja halvaks ning otsuse põhjendamine.

läbi interviueerimise probleemi tuvastamine ja teise vaatenurga ja arusaamade avastamine seoes probleemiga.

idee selgitamine ilma selle totmiseta.

 
Õppematerjalid

Loengu materjal.

Veebilehed: ·       

https://www.strategyzer.com/ ·       

https://www.interaction-design.or ·       

https://www.youtube.com/@SystemsInnovationNetwork ·       

https://www.youtube.com/@NNgroup/featured 

Soovituslik lugemine, millest õpilasega konsulteerides toon välja mõned õpilase eesmärki enim toetavad raamatud: ·        Eviatar Zerubacel - Hidden in plain sight ·        The Cambridge Handbook of Consumer Psychology ·        Bella Martin and Bruce Hanington -Universal Methods of Design ·        Carmen Simon - Impossible to ignore ·        Zubin Sethna and Jim Blythe - Consumer behavior ·        Tali Sharon - The influential mind ·        John Brockman - Thinking ·        Richard Shotton - Choice factory ·        Scott Riley - Mindful Design ·        Michael R. Solomon - Consumer Behavior ·        S. Ratneshwar, David Glen Mick, and Cynthia Huffman - The why of consumption  ·        Erika Hall – Just Enough Research ·        Chris Griffiths – The Creative Thinking Handbook ·        Dorte Nielsen & Sarah Thurber – The Secrets of the highly creative thinker ·        Austin Kleaon – Steal like an artist ·        Phil Barden – Decoded ·        Mike Monteiro – You’re my favorite client ·        Blair Enns – The Win Without Pitching Manifesto ·        Jonah Berger – Contagious ·        Susan Fournier - Consumer-Brand Relationships ·        Josef Müller-Brockmann – Grid Systems, Raster systeme ·        Drew Boyd and Jacob Goldenberg – Inside the box ·        Jacob Goldenberg – Cracking the ad code ·        Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer – The Design Thinking Playbook ·        Kathryn Best - The Fundamentals of Design Management ·        Ellen Lupton - Thinking With Type ·        Catharine Slade-brooking – Creating a brand identity ·        Pete Barry - The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later (Third edition) ·        Steven Johnson – Where good ideas come from ·        David Dabner, Sandra Stewart, Abbie Vickress - Graphic Design School: The Principles and Practice of Graphic Design ·        Peter Dawson, John Foster - Graphic Design Rules: 365 Essential Design Dos and Don’ts ·        Douglas Davis - Creative strategy and business of design ·        Drew de Soto - Know your onions - Graphic Design ·        Timothy Samara - Design elements - a visual communication manual ·        Colin Ware - Information Visualization ·        Gabriel A. Radvansky and Jeffrey M.Zacks - Event cognition ·        Wanda Grimsgaard - Design and Strategy ·        Johannes M. Zanker - Sensation, Perception and Action ·        Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer - The Design Thinking Playbook

 
Õppeaine läbimise tingimused

Hindamine on arvestav, seega läbimiseks pead:

1.    Osalema loengutes ehk mõtlema, arutama kaasa, jagama enda kogemusi ja mõtteid.

2.    Tegema märkmeid küsimusi tekitava, segaseks jääva ja huvi pakkuva kohta.

3.    Tegema loengus ülesandeid kaasa ja esitama kursuse lõpus tõendina tehtud ülesanded.

 
Täiendav info

rainerkramm@hotmail.com +37256357519